Pak eens 'n podium
21-11-24
Pak eens ’n Podium! Heb je deze uiting gehoord op de radio of voorbij zien komen online? Dan ben je waarschijnlijk al bekend met de brandingcampagne van Podium Cadeaukaart. Om de naamsbekendheid te vergroten en activatie te stimuleren is deze campagne in samenwerking met creatief bureau Big Amsterdam in 2020 gelanceerd. We geven graag een kijkje achter de schermen hoe deze campagne tot stand is gekomen en welke keuzes gemaakt zijn.
Met de komst van de vernieuwde productlijn van Podium Cadeaukaart in 2020, werd het ook hoogtijd om een bijpassende campagne vorm te geven. Het doel van de campagne ligt op het laden van de merknaam Podium Cadeaukaart en het aanzetten tot actie. Big Amsterdam ging met deze uitdaging aan de slag en creëerde een speelse, uit-het-oog-springende campagne met de ‘pakkende’ slogan: Pak eens ’n Podium.
De dubbele betekenis van ‘Pak eens ’n Podium – het cadeau dat je bijblijft’ (Pak eens een Podium Cadeaukaart om cadeau te geven én Pak eens een Podium en geniet van theater en concert) viel meteen goed in aard. De aanvullende ‘Het cadeau dat je bijblijft’ omvat precies het effect van een theater- en concertbezoek en wat Podium Cadeaukaart teweeg brengt. Podium Cadeaukaart is een beleving. Theater en concert brengt emotie op. Dit wordt op een simpele manier met deze slogan krachtig onderstreept. De ondersteunende visuals brachten een frissere look and feel, maar hielden de vrolijke opvallende stijl van Podium Cadeaukaart aan.
De modellen die uitgekozen zijn en terugkomen in al het beeldmateriaal spreken elk een andere doelgroep aan en vertegenwoordigen diverse genres binnen de podiumkunsten. Zo komt er duidelijk dans, cabaret, toneel en concert in terug. Voor de branding campagne ‘Pak eens ’n Podium’ zijn naast fotografie en cinemagraphs video’s, ook radiospots ontwikkeld.
Een leuke aanvulling zijn de ontworpen patroon-animaties die elk een eigen genre vertegenwoordigen. Deze patronen zijn doorgevoerd op de website podiumcadeaukaart.nl en komen ook terug in de productlijn van Podium Cadeaukaart. Zoals te zien bij de cadeauverpakkingen en Podium Sokken.
Benieuwd wat het eindresultaat is geworden?
Bekijk hier de brandingvideo’s.
Lees hier meer over het tot stand komen van de Podium Sokken.