Recordomzet verkoop en verzilvering Podium Cadeaukaart in 2023
12-01-24
Het Nederlandse publiek heeft vol enthousiasme de weg teruggevonden naar de theaters, (pop)podia en concertzalen. Zodoende is het cadeau geven van een avondje liveoptreden populairder dan ooit. In 2023 is er voor 8,5 miljoen euro (afgerond) aan Podium Cadeaukaarten verkocht en is er voor meer dan 6,7 miljoen euro aan Podium Cadeaukaarten verzilverd bij de theaters.
Als non-profit cadeaukaart zet Podium Cadeaukaart zich in om de magie van liveoptredens en voorstellingen onder de aandacht te brengen. Theater- en concertbezoek gaat verder dan de voorstelling zelf; het vormt een gedeelde ervaring die elke beleving uniek en onvergetelijk maakt. Dat maakt het geven en ontvangen van een Podium Cadeaukaart buitengewoon waardevol.
Directeur Alex Schade: “De afgelopen jaren waren voor de Podium Cadeaukaart zeker niet eenvoudig. De corona-jaren en de direct daaropvolgende periode met inflatie gerelateerde kostenverhogingen maakten het voor ons zeer uitdagend. Om dan 2023 af te sluiten met recordomzetten maakt ons trots en geeft aan welke waarde wij hebben voor onze sector. Ons kleine maar zeer professionele en gefocuste team verdient alle credits, waarbij het succes niet mogelijk was geweest zonder onze meer dan 300 aangesloten theaters en samenwerkingspartners. In de komende periode blijven wij ons ontwikkelen en inzetten om de Podium Cadeaukaart nóg aantrekkelijker en interessanter te maken voor zowel de gevers als ontvangers ervan.”
De Podium Cadeaukaart wordt uitgegeven door Stichting Promotie Theater- en Concertbezoek (SPTC). SPTC is een zelfstandige - geen subsidies en giften - en onafhankelijke non-profit organisatie met als missie het genereren van meer bezoekers voor de podiumkunsten. Podium Cadeaukaart is een zeer effectief landelijk promotiemiddel voor theater en concert, omdat het cadeau geven van alle soorten liveoptredens zo eenvoudig en aantrekkelijk wordt.